На Београдском сајму у период од 24 до 27. марта одржаће се три сајма: 43. Међународни сајам туризма (24 – 27. март), 17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕЦА-ОПРЕМА (24-27. март) И 12. Међународни сајам вина BeoWine (25 – 26. март)

Најзначајнија туристичка манифестација у земљи и региону југоисточне Европе – 43. Међународни београдски сајам туризма, у новом издању пружиће најбољи увид у тренутно стање у области туризма и отворити нове перспективе у развоју туристичке привреде.

Овогодишња манифестација ће кроз понуду омиљених, али и премијерних дестинација, бити усмерена ка опоравку и обнови туристичког амбијента, као и промоцији трендова и иновација које ће обликовати будућност туристичке индустрије. Слоган Сајма туризма „Између планина и мора“ Најбоље илуструје свеобухватну сајамску понуду и прати тренд љубитеља путовања, да је поред традиционално актуелних морских дестинација, летњи туризам последњих година употпуњен жељом људи да уживају и планинском туризму, природним лепотама, чистом ваздуху и бројним културним, гастрономским и активним турама. Ексклузивне сајамске цене, фирст минуте понуде и пакети са мноштвом погодности Посетиоци имају прилику да изаберу путовања према својим афинитетима: породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, цитy бреак, одмор и опоравак у бањама, спа викенди на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања… Земље учеснице на 43. Сајму туризма На сајму се представљају: Грчка, Турска, Египат, Црна Гора, Тунис, Босна и Херцеговина, Бугарска, Северна Македонија, Румунија, Мађарска, Словачка, Малдиви, а појединачно наступају излагачи из Албаније, Хрватске и Словеније.

По први пут ове године посетиоцима ће ексклузивно бити представљене две нове, и у светским оквирима, врхунске дестинације: егзотична Малезија и Демократска Република Сао Томе и Принципе, коју чине два острва у Гвинејском заливу у централној Африци. Преко 40 домаћих и страних тур-оператора учествује на Сајму туризма Од домаћих туристићких агенција наступиће: Контики, Биг Блуе, Wаyоут, Астра Травел, Одеон, Аллегра Крстарења, Белви, Понте, Робинсон, Плана Тоурс, Медитеранео Холидаyс, Гранд, Еуротурс, Фибула, Супернова Травел, Нитравел, Сабра и др. Због појачаног интересовања, пријављивање је и даље у току.

Туризам Србије

Србија је већ низ година позиционирана као омиљена и незаобилазна дестинација у овом делу Европе, са константним порастом броја ноћења и долазака. Разнолики садржаји за одмор, забаву, здравствени опоравак, спорт, рекреацију, авантуру… уз надалеко чувени гастрономију и гостопримство, разлози су због којих у Србији уживају гости из целог света, али и домаћи туристи који се све чешће опредељују за одмор у својој земљи. Захваљујући туристичким ваучерима Владе Србије за боравак у домаћим туристичким центрима и ове године биће додатно подстакнут развој домаћег туризма.

У хали 4 Београдског сајма и ове године на Сајму туризма представиће се Туристичка организација Србије, Туристичка организација Београда и многобројне локалне и регионалне туристичке организације из свих делова Србије.

Туристичка организација Србије: „СРБИЈА. Доживи!“

Туристичка организација Србије се на овогодишњем Међународном сајму туризма у Београду представља под слоганом „СРБИЈА. Доживи!“ који уједно представља и нови бренд Србије као туристичке дестинације. Србију је потребно доживети како би се осетио укупан дух њене културе, традиције, историје, природе и народа. Током трајања сајма биће предствањен нови логотип организације, као и производи уз пратећи нови бренд. Сваки од производа ће имати своју препознатљиву боју, а у укупном збиру стварати нови визуелни идентитет контраста. На простору од око 200 квадратних метара све посетиоце ће дочекати атрактивне поставке, са мноштвом информација и садржаја. Туристичка организација Београда Туристичка организација Београда на Сајму туризма представиће Београд као атрактивну, урбану и пожељну дестинацију за госте из земље и света, са посебним фокусом на нове садржаје који ће бити актуелни у овој сезони. Посетиоци ће се упознати са новом промотивном кампањом за 2022. годину и премијерно погледати серију нових туристичких филмова о најзначајнијим туристичким атракцијама главног града, култури, историји и локалном начину живота. Посетиоци штанда ТОБ-а ће се упознати са туристичком понудом свих 17 београдских општина, богатим календаром догађаја у овој години, и имаће прилику да учествују у наградној игри “Колико познајете Београд” и освоје туристичке обиласке.

На Сајму туризма биће представљена једна од нових, јединствених манифестација која афирмише активни туризам, а пре свега циклотуризам – Тоур Де Фрушка. Прва међународна хибридна манифестација рекреативног е – бициклизма у Србији подељена три категорије спаја спорт, туризам и привреду и допринеће још бољем позиционирању Фрушке Горе на туристичком тржишту. Током сајма све детаље о догађају посетиоци ће добити на штадну Секретаријата за привреду и туризам АП Војводине у хали 1.

Сајам и ове године знаку концепта Србија ствара

„Србија ствара“ је национална платформа, која креира национални бренд модерне Србије, настала на иницијативу председнице Владе РС Ане Брнабић, ослањајући се првенствено на међународно препознате, талентоване и изузетне појединце, који инспиришу својим достигнућима, иновацијама и креативним идејама. У фокусу активности су креативност и иновативност који подстичу културно, уметничко, туристичко и трговинско повезивање. Б2Б пословни портал и велики број професионалних туристичких представника – и ове године на Сајму туризма Београдски сајам је и на овогодишњој манифестацији наставио са програмом организованог довођења купаца. У сарадњи са пословним партнерима Сајма туризма, Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва, ове године наставља се рад на Б2Б програму. У специјалном простору „Б2Б Меетингс“ (хала 1) захваљујући Б2Б пословном порталу намењеном регистрацији како излагача, тако и пословних посетилаца одржаће се велики број састанака. Очекује се да овај сегмент буде атрактиван као и 2020. године, када је током прва два пословна дана сајма одржано преко 300 састанака.

Као незаобилазна полазна тачка за нову туристичку годину, за коју постоје оправдано велика очекивања, Београдски сајам туризма остаје важна референца туристичког представљања у региону. Уз стандардно висок професионални ниво у организацији и пословању, задовољавајући потребе свих учесника и излагача, сајам је спреман да привуче и дочека своје верне посетиоце.

Сајам туризма уз пратеће манифестације прилика је за сусрете пословних људи у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, за посетиоце могућност за ексклузивне сајамске погодности за путовање и одмор, али и дегустацију најбољих вина, ракија и гастрономских специјалитета овог поднебља.

Целодневна дешавања, презентације, промоције, дегустације, уз дружења и незаборавне сусрете, разлог су зашто посетиоци воле и ишчекују овај незаменљиви и вансеријски догађај.

Сајам туризма уз пратеће манифестације прилика је за сусрете пословних људи у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, за посетиоце могућност за ексклузивне сајамске погодности за путовање и одмор, али и дегустацију најбољих вина, ракија и гастрономских специјалитета овог поднебља.

Целодневна дешавања, презентације, промоције, дегустације, уз дружења и незаборавне сусрете, разлог су зашто посетиоци воле и ишчекују овај незаменљиви и вансеријски догађај.

Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХоРеЦа

Нови трендови у хотелској индустрији и угоститељства 17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕЦА-ОПРЕМА део је велике и успешне манифестације која обједињује и промовише све гране туристичке привреде. Традиционално се одвија паралелно са Међународним београдским сајмом туризма и Међународним сајмом вина БеоWине, а из године у годину бележи све веће интересовање излагача и посетилаца.

Од 24. до 27. марта 2022. год. у халама 2А и 2Ц Београдског сајма окупиће се најзначајније компаније које се баве производњом и дистрибуцијом најсавременијих производа и асортимана за опремање угоститељских објеката, ресторана и хотела, као и услужним делатностима, новим трендовима пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката.

У излагачком делу посетиоци могу да виде опрему за кухиње, ресторане, барове, хотеле, сигурносне и резервационе системе, постељину, опрему за чишћење, пекарски и посластичарски програм, опрему за банкете, радну одећу и обућу, сувенире, стручну литературу и публикације. Посебну пажњу на Сајму хотелско – угоститељске опреме завређују произвођачи и увозници познатих брендова у области ИТ решења, озвучења и расвете.

На сајму ће се представити фирме које излажу намештај, постељину, софтвере, расхладне витрине, машине за посластичарство и пекарство, смесе за сладолед и др.

Међу учесницима су: Миго (намештај за Хореца сектор, високе отпорности, квалитета и модерног дизајна), Окпиро ецо грил (нови модели, асесоари за припрему роштиља, уз спермање хране са сајму и дегустацију посетилаца), Елмисс Лине (професионална кухињска опрема и елементи од нерђајућег челика највишег квалитета), Ицецом (увоз машина за прављење сладоледа), Цремино (велепрофаја сладоледа за Хореца сецтор на територији Србије), Цорп (кафа, специјализоване намирнице и непрехрамбени производи за хотеле и Хореца програм), Цовелс (машине за професионалне перионице веша). Велики туристичко-угоститељски догађај прилика је за сусрете пословних људи у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, за посетиоце могућност за ексклузивне сајамске погодности за путовање и одмор, али и дегустацију најбољих вина, ракија и гастрономских специјалитета овог поднебља.

Целодневна дешавања, презентације, промоције, дегустације, уз дружења и незаборавне сусрете разлог су зашто посетиоци воле и ишчекују овај незаменљиви и вансеријски догађај.

Међународни сајам вина BeoWine

Заједно са 43. Међународним сајмом туризма и 17. Међународним сајмом хотелско-угоститељске опреме ХоРеЦа на Београдском сајму организује се и највећи вински догађај у региону – 12. Међународни сајам вина BeoWine. Овај манифестација обједињује све аспекте туристичко-угоститељске привреде, а после једногодишње паусе, ишчекивана је са посебним нестрпљењем.

Дводневна винска смотра, 12. Међународни сајам вина BeoWine, одржаће се у хали 3 Београдског сајма, у петак и суботу, 25. и 26. марта 2022. год.

Угледан сајамски догађај већ дуже од деценију у Србији и региону држи незаменљиву позицију као место за пласирање нових винских укуса, окупља водеће домаће и иностране произвођаче, увознике и љубитеље вина.

Са овогодишњим сајмом кренуће талас нове енергије, а кроз успостављање контаката и умрежавање учесника, трасираће се правац остваривања бољих пословних резултата.

Кроз представљање и оцену актуелне излагачке понуде, едукацију о новим трендовима у регионалном и глобалном винарству, дегустацију актуелне бербе великог броја произвођача, посетиоци ће добити прилику да уживају у синергији коју BeoWine годинама успоставља.
Програм и учесници на BeoWine
Међу излагачима ће бити представљени домаћи и регионални произвођачи вина, вински подруми, куће вина и компаније које дистрибуирају ово „пиће богова“, као и произвођачи спирита, опреме за винаре и виноградарство, те произвођачи хране.

Традиционално, највећи број винара долази из Србије. Међу њима ће бити и нових, малих породичних винарија које стварају храбра, узбудљива вина у складу са светским трендовима, док се под куполе Београдског сајма враћају већ познати и традиционални учесници Сајма БеоWине из региона.

Поред Србије, на Сајму вина ове године учествују произвођачи вина и опреме из Италије, Словеније, Хрватске, Република Српске, Црне Горе, Босне и Херцеговине, КиМ. Секретаријат за привреду и туризам АП Војводине ће уприличити на великом штанду наступ винара из Војводине.

На сајму ће се представити доста нових излагача из Хрватске (Кутјево, Галић, Коларић, Бибицх, Јаковац, Медитерански окуси, Илочки виногради…). BeoWine – трендови на тржишту вина Трендови у 2022. доносе шансу љубитељима вина за истраживање властитих винских открића, нових винских региона у непосредној близини, узроковано пандемијом, као и упознавање људи који стоје иза сваке флаше вина. Млађе генерације све више се интересују за одрживост и еколошку производњу, што ће сасвим сигурно бити тренд који ће обележити и неколико наредних година. Кроз представљање и оцену актуелне излагачке понуде, те дегустацију актуелне бербе великог броја произвођача, посетиоци ће добити прилику да уживају у синергији коју БеоWине годинама успоставља.

Долазак на Сајам вина најавио је славни Фабио Кордела, који је после каријере спортског директора познатих италијанских клубова, уз дугу породичну традицију производње вина у Пуљи, креирао светски пројекат „Вино шампиона“. Удружујући се са фудбалерима светске класе најстају вина позната по страсти и одличном укусу. Међу звездама “Вина шампиона” су Роналдињо, Кафу, Весли Снајдер, Ђанлуиђи Буфон, Роберто Карлос, Марко Матераци, Себастијан Фреј.., а Кордела на сајам стиже у друштву Марка Матерација (Марцо Матераззи) и Себастијана Фреја (Себастиан Фреy).

ПРЕПУСТИТЕ СЕ НЕЗАБОРАВНИМ ДОЖИВЉАЈИМА НА САЈМУ ТУРИЗМА

Ове године Београдски сајам је припремио посебне атракције у циљу креирања незаборавних доживљаја и успомена за све који посете Сајам туризма и пратеће манифестације.

У хали 1А посетиоци ће моћи да путују кроз Римски период уз помоћ ВР технологије, уз откривање мистериозних илузија и учешће у забавним играма, сликање селфија у различитим забавним сценографијама, посматрање витешких борби и још много тога!

БЕОГРАДСКИ МУЗЕЈ ИЛУЗИЈА НА САЈМУ ТУРИЗМА – Београдски сајам и Музеј Илузија су за посетиоце Сајма туризма припремили по први пут интригантно чулно и едукативно „путовање“ кроз свет илузија!

У хали 1А, специјално за све који дођу на сајам, биће изложен део експоната овог атрактивног музеја, као и могућност да се посетиоци опробају у дидактичким играма и мозгалицама.

Музеј илузија представља највећи музејски франшизни ланац на свету који је до почетка 2021. године отворен у 30 светских градова. Овај музеј, који је врло брзо постао и туристичка атракција Београда, простире се на 3 нивоа и поседује мноштво научних експоната, од којих је већина интерактивна. После Сајма туризма сигурно ћете имати жељу да наставите авантуру и посетите музеј.

ВР АТРАКЦИЈА НА САЈМУ ТУРИЗМА – хала 1А Београдски сајам ће, као део активности унапређења атрактивности понуде Сајама туризма у сарадњи са партнером Дунавским центром за компетенцију, представити виртуално путовање “Рутом римских царева и дунавским путем вина” под слоганом „Упознајте Римљање/Меет тхе Романс”.

Рута данас повезује 10 земаља из региона Дунава и Јадрана: Словенију, Хрватску, Србију, Мађарску, Бугарску, Румунију, Босну и Херцеговину, Црну Гору, Албанију и Северну Македонију – 22 римске и 12 винских дестинација, које заједно сведоче о римском присуству на овим просторима између И и ИВ века нове ере.

Посетиоци ће имати прилике да уз помоћ ВР наочара путују кроз археолошка налазишта, дестинације и организоване догађаје спектакуларних борби и културних догађаја са костимираним учесницима из римског периода.

Selfi or not, ТО НИЈЕ ВИШЕ ПИТАЊЕ – Велика атракција Сајма туризма ове године сигурно ће бити и поставка Селфи музеја из Београда која је проистекла из сарадње са Београдским сајмом.

Путовања већ деценијама везујемо са лепе фотографије које буде успомене и сећања на дивне дестинације. Проналаском модерних мобилних телефона навике су се промениле, људи се сликају на свим локацијама, па и у свом граду.

Посебно је популарно сликање селфи фотографија са драгим људима на свакодневним, али и необичним локацијама. Поставка на Сајму туризма у хали 1А свим посетиоцима сајма омогућиће да завире у своју машту, забаве се и доживе незаборавно искуство сликајући се поред различитих сценографија. Дођите на сајам и поново пробудити дете у себи! И наравно, не заборавите Ваш мобилни телефон!

Свечано отварање манифестације: среда, 23. март 2022. године у 16:00 часова у хали 5 Београдског сајма

Радно време сајмова: ЧЕТ – СУБ, 24 – 26. март: 10:00 – 19:00 НЕД, 27. март 10:00 – 18:00

Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 РСД, групна улазница 300 РСД, групна улазница за ђаке и студенте 300 РСД. Породична улазница: 800,00 РСД

Пословна улазница са пакетом погодности: 2.000 РСД

У суботу и недељу, 26. и 27. марта, за ученике средњих стручних школа туристичко-угоститељског смера, улаз на сајам је бесплатан, уз оверен списак ученика од стране школе.

Паркинг: 150 РСД по сату

извор и фото:sajam.rs